07 June 2012

sahabat, takkan ku tinggalkan

Assalamualaikum (",)

sahabat . perkataan yang selalu kita dengar TAPI sangat susah untuk diadaptasikan . apa itu sahabat ? ok tak payah nak explain panjang panjang . aku just nak tegaskan dekat sini . seburuk mana pon sahabat kita tu . seteruk mana pon perangai dia . jangan sesekali tinggalkan dia . jangan sesekali biarkan dia terus hanyut . kalau dulu dia baik . lepas tu dia berubah jadi kurang baik . in sya ALLAH satu hari nanti dia akan kembali menjadi baik . sama sama lah kita membantu . berdoa kepada ALLAH . berusaha mendekati dia . kenali punca kenapa dia berubah . sebab setiap apa yang berlaku tu pasti ada sebab musababnya :)

dan aku, aku tak akan sesekali biarkan sahabat aku terus hanyut . biar pon sukar tapi aku tetap akan berusaha . buakn sebab dia sesiapa tapi sebab dia kawan aku . kawan kami semua . betul tak ca'a ? aku rasa ko lebih kenal dia dari aku . jangan pernah salah sangka . dan ini bukan kes pertama dan dia bukan yang pertama jadi macam ni . termasuk dia dan 3 orang kawan aku jadi macam ni sebab keseronokan dan DUIT . DUIT . ingat tu yer . sebab tu aku tak berapa terkejut . bukan lah aku nak kata kawan kawan aku ni jahat . tapi kita kena ingat . manusia ni hatinya mudah berubah ubah dan mudah terpengaruh kalau tak betul betul dijaga hatinya . jangan mudah menghukum . mungkin zahirnya nampak kritikal . tapi batinnya hanya ALLAH yang tahu . jangan putus asa membantu dan berdoa kepada ALLAH . walaupun bertahun tahun kita berusaha . ALLAH sayang pada orang yang sabar :)

tak mungkin aku akan bertepuk tangan disaat kawan aku berperang dengan diri sendiri . melawan kehendak nafsu yang semakin merajai hati dan jiwa . kita cuba sedaya upaya . menggali segala punca . insya ALLAH , ALLAH membantu .

semoga ALLAH permudahkan segala urusanku


Ya ALLAH, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan, Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan