19 September 2012

sebaris ayat yang memberi ketenangan :)

Assalamualaikum (",)

siapa kata tak ada orang faham situasi kita . malah orang yang memahami itu bukan orang sembarangan dan juga bukan orang yang rapat sangat dengan kita . aneh bukan ? yang pasti aku bersyukur sangat sangat . sokongan daripada orang orang sebeginilah yang aku impikan . orang yang tidak menjatuhkan orang lain . orang yang sentiasa berfikiran positif . dan orang yang tinggi ilmunya .

thanks to my lecturer . sebab sentiasa memahami . dan saya yakin . saya bukanlah orang pertama dalam situasi ni . itu sudah tentu . dan saya adalah insan terpilih untuk menggalas ujian ini dan mengharunginya dengan tenang . tipulah cakap saya tak sedih . sebab tak ada sape yang rela sebenarnya . tapi saya yakin . ini semua perancangan Allah . sebab Allah Maha Mengetahui setiap sesuatu . buat ape lah nak sedih lama lama . sikit sikit cukup lah . sekadar menghilangkan beban di jiwa .

saya highlightkan satu status mukabuku yang saya jumpa dekat wall . 

"E.X.T.E.N.D

Antara dilemma pelajar tahun akhir adalah status extend.Rasa malu apabila digelar pelajar extend.

Salah ke Extend belajar??

Perlu difahami dulu adakah TER extend atau merancang untuk extend.

Merancang untuk extend?ada ke orang gitu?

Ya,jawapannya ada.

mereka ialah orang yang mempunyai rancangan.

Bagi saya tak salah extend,tapi dengan perancangan.bukan tidak sengaja extend.

Mereka yang memang dari awal merancang untuk extend ialah mereka yang mengenal pasti hala tuju dan kemampuan diri dalam pembelajaran.

Tiada apa nak dimalukan jika memang itu perancangannya.
Dan saya sempat bertemu dengan orang sebegini di UKM"

dan respon saya untuk status ni, YA !!! saya punya rencana masa depan yang lebih baik . saya akan lebih menyesal seumur hidup kalau saya grad dengan pointer yang cukup cukup makan . sedangkan saya ada peluang dan pilihan untuk jadi lebih baik . saya bukan buang masa . tapi tahap kepintaran seseorang itu berbeza beza . dan saya yakin ini semua dengan izin Allah . kalau ada yang persoalkan . bermakna, dia persoalkan rencana Allah.

saya bukan nak cakap pandai . tapi dalam apa jua keadaan sekali pun . saya bersyukur sangat sebab masih diberi peluang untuk buat yang terbaik . untuk sahabat sahabat yang seangkatan dengan saya . jangan lah bersedih . trust me . Allah punya rencana yang lebih baik :) dan untuk pensyarah saya, terima kasih banyak sebab bagi kata dorongan untuk saya lebih kuat dan hadapi semua ni dengan tenang . dan untuk teruskan yang terbaik . biar lambat asalkan yang terbaik . barakallahu feek :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan