23 November 2012

Silent voice SUMBANG !

Assalamualaikum (",)

adik kakak abang pakcik makcik . alhamdulillah, small bisness baru run sehari dan 8 helai tudung terjual . hope dalam masa sebulan atau kurang akan habis semua terjual sebab nak pusing modal untuk stok baru . eh lupa nak explain, actually i baru je mula small business online jual tudung akel bidang 50' dn 60' nak tau sila like page ni "NAWAL HANAN SHOPPE"  wahhh . hihi, support me :)

back to the main topic . ni cuma pandangan dan pendapat aku . keburukan media sosial yang sampai sekarang aku tak dapat terima adalah kelantangan bersuara (silent voice) ade ke macam tu ? ada . paling tak dapat terima apabila yang bersuara di laman sosial itu hanya berani di situ saja, bila berdepan muka ke muka atau orang puteh kata face to face . buat buat tak kenal atau tetiba jadi pendiam . SERTA MERTA !! tak payah nak ambil contoh jauh jauh . just sekeliling kita je ..

di mukabuka satu kumpulan di semua kampus . *contoh ! . lantang bersuara (silent voice) di ruangan komen yang disediakan oleh mark . waah sakan cakap itu ini, ini salah itu salah . ini betul itu tak betul . bagi cadangan itu ini . TETAPI bila kita ajak turun mesyuarat atau perjumpaan bersama untuk selami masalah, berapa kerat je yang datang . yang datang tu pun semata mata tunjuk muka . semua senyap . dan bila keputusan mesyuarat dah dapat, kata putus dah termeterai, kita pun dah publish pada umum, masa tu diorang nak kata itu ini lagi . ni tak betul ini salah . ini kena edit , ini kena tambah . dalam hati aku, masa orang post suruh datang meeting tak datang . ngelat, bila dh ada keputusan baru nak komen sana sini . haiii tak puas hati aku

bukan lah nak bengkek atau apa . tapi sesetengah pihak dah bagi ruang yang betul untuk bersuara dan suara kita didengari dan diambil peduli . kenapa perlu pilih jalan begini . yeahh ! bear in mind . melalui facebook , twitter atau blog tak nampak muka, boleh la cakap sesuka hati . kalau depan depan nampak muka . malu . haa tau malu . so from now on . kalau tak puas hati apa apa keputusan yang dah ada kata sepakat . fikir balik . patut ke aku komen ? complaint ? ok . fikir la berjuta kali pun . supaya orang lain senang hati kita pun suka hati (",)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan