09 December 2012

Suka Fikir

Assalamualaikum (",)

#SemangatHarimauMalaya !

walaupun aku tak tengok bola tapi masih ikuti perkembangannya melalui twitter . terlalu ramai pengulas tak bertauliah di situ . apa ada hal . layan je la . yang penting kita tahu gol dah berapa . kan 

aku ada beberapa WISHLIST perkahwinan impian aku ::
  • jodoh aku family yang tentukan (carikan)
  • lelaki tu kalau boleh lebih tinggi ilmu agamanya daripada aku
  • bertunang paling lama 6 bulan tapi lebih sikit tak pe, tapi tak nak sampai setahun
  • aku tak perlukan majlis yang besar sampai membazir
  • akad  nikah buat dekat rumah disaksikan saudara mara dan kawan kawan
  • pelamin hanya untuk bergambar bersama keluarga bukan untuk BERSANDING !
  • tak perlu khemah pengantin 
  • tak perlu makanan yang sedap sedap sangat dekat pengantin tu, nak makan apa yang orang lain makan
  • pada hari kenduri jugak, pusing pusing jumpa saudara mara
  • baju nikah warna putih
  • baju kawen tak tau lagi TAPI nak jubah ! kalau boleh baju tu tempat lepas guna simpan, boleh pakai pegi dinner
  • NO MUSIC !!! alunan ayat suci al-quran lebih baik
  • sediakan tempat makan khas untuk teman teman yang berniqab :)
  • waktu maghrib solat jemaah oleh pengantin lelaki
demand tak demand . tapi aku cari keberkatan dalam majlis ini . kalau boleh nak buat garis panduan . "wanita islam yang telah baligh wajib menutup aurat" . tapi nampak macam kejam sangat . tapi still boleh nego 

ok dah . jangan fikir bukan bukan . if Allah wills . semuanya tetap akan berlaku .

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan